Weet iemand of we in hoofdstuk 7 over foerageergedrag de afleidingen en berekeningen van dat prooi -en patchmodel moeten kennen? 't Is nogal onnodig om te leren vond ik persoonlijk, zolang da ge maar weet wat da is.
En behalve het artikel over de koekoek, zijn er nog artikels die we moeten kennen?
Ditmaal geen prijzen in de prijzenpot, maar ik wens jullie alvast erg veel succes met blokken, een spetterende oudjaars/nieuwjaarsparty en dat al jullie wensen uit mogen komen!!!
Over dat foerageergedrag heb ik geen idee maar naast artikel van die koekoek, moesten we ook artikel over persoonlijkheid van ratten in grote lijnen kennen...als mijn geheugen me temminste niet in de steek laat
Twee artikels om te lezen. Enig idee of wij in hoofstuk 4, puntje 4.4 moeten kennen ? Het handelt over de selectie van kwantitatieve kenmerken, is vrij theoretische en "geformuleerd" en het lijkt mij atypisch om te leren in deze cursus.
Weet iemand of we in hoofdstuk 7 over foerageergedrag de afleidingen en berekeningen van dat prooi -en patchmodel moeten kennen? 't Is nogal onnodig om te leren vond ik persoonlijk, zolang da ge maar weet wat da is.
mijn liefste dietertje, eerst en vooral is het hoofdstuk 6 waar ge het over hebt, en ten tweede is er in de les duidelijk gezegd da ge da ni moet kennen
ge moet enkel het principe kennen, niet de wiskundige formules en afleidingen. Dit is zo bij 6.2.1 én bij 6.1.3 ( er is erges iet fout gegaan bij de nummering denk ik...)
en diej 4.4 wetek ook ni...ik denk da da just hetzelfde is, ge moet de grote lijnen een beetje kennen, maar da is't dan. Maar ik ben dus ni zeker!
Kut ik wist dak ne keer opt forum moest komen piepen eh... Artikels? jah kweet het.. heb veeeel te weinig in de les gezeten, mea culpa! Zijn die dingen belangrijk? en is er een lieve ziel onder jullie da die mss kan doormailen? Mijn eeuwige dankbaarheid wil ik zowel in natura of duvels omzetten
versta iemand die tabel van prisoner's dilemma, ik versta t algemeen concept wel ma ni die tabel zelf (kan da zijn da die B kolom verkeerd is - en ni alleen tgeen da die had gezegd in de les)?
De rechtse tabel is inderdaad fout, daar moet linksonderaan +2 staan. De tabellen staan ook nergens serieus uitgelegd.
Kzal het uitleggen aan de hand van speler A (linkse tabel)
2 gevangenen (A en B) hebben samen nen bankoverval gepleegd, worden beschuldigd, en worden in 2 aparte kamers gestopt. Ze hebben allebei 2 keuzes:
Defect (Beduvelen): De ander verklikken Cooperate (Meewerken): Zwijgen
Links staan de mogelijkheden voor A, bovenaan voor B
Als A beduvelt en B beduvelt (linksboven) verklikken ze elkaar, en krijgen ze een middellange gevangenisstraf, en halen ze er geen van beiden profijt uit, dus is de netto winst voor A gelijk aan 0.
Als A beduvelt, en B meewerkt (rechtsboven), verklikt A den andere, dien op da moment zwijgt en dus geen verdediging heeft. B vliegt voor heeeel langen tijd 't gevang in, en de netto winst voor A is dus +2
Als A meewerkt en B beduvelt (linksonder) verklikt B gevangene A , dien op da moment zwijgt, waardoor A voor heeel langen tijd tgevang in vliegt en B wordt vrijgelaten. Netto winst voor A is dus negatief en -1
Als zowel A als B zwijgen (rechtsonder) kunnen ze er niks mee aanvangen (niemand kan bewijzen dat ze die bank overallen hebben) en worden ze beiden vrijgelaten. Netto winst voor A is +1.
De rechtermatrix is exact hetzelfde (met ook mogelijkheden voor A links en die van B bovenaan) maar dan met de winsten voor B uiteraard. Dien is vanzelfsprekend symmetrisch tegenover dien van A.
A zal dus altijd beduvelen, onafhankelijk van wat B doet (dien uiteraard ook beduvelt, waardoor de winst 0 is).
Bij reciprook altruisme werken ze wél beiden mee, maar elk op een ander moment in de tijd, als reactie op wat de ander doet.
__________________
Anatidaephobia: The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you...
ik gebruik ze niet echt, enkel da gevangenisdilemma omdat dat niet duidelijk was in de cursus, voor de rest duurt het uren eer ge dat gedownload hebt, aangezien dat er nogal veel foto'kes in die powerpoints staan
ik heb die zijn ppt vaak gecheckt, maar ik heb ze precies toch ni allemaal. waar is de rest??? der waren der pakken meer bij mijn weten (en vooral die laatste ppt met de "hartje van kaarsjes + a merry christmas and a happy newyear" GIF, want die GIF wil ik!)
Er is dringend nood aan een mooie volledige samenvatting (liefst met sappige quotes van het 'alsof je er zelf bij was'-kaliber) over die video van 'Venten strijken niet' . Blijkbaar is Chitra het voornaamste principe van 'gegeven informatie delen' vergeten, namelijk de cd-rom in kwestie door te geven. Waardoor er nu nog altijd mensen zijn die die niet meer hebben kunnen zien! Bedankt daarvoor, Chitra!
Een samenvatting? Of de video ergens online? Tamelijk dringend!
bwa het belangrijkste van die film was dus dat venten niet strijken
die films waren toch niet zo belangrijk, zolang je weet dat het nestkastje waar de vogels naar toe vlogen 43 was is da genoeg- ik vind dat er meer kwissen over de les in mijn auto moeten worden gespeeld, dan onthou ik t tenminste
Blijkbaar is Chitra het voornaamste principe van 'gegeven informatie delen' vergeten, namelijk de cd-rom in kwestie door te geven. Waardoor er nu nog altijd mensen zijn die die niet meer hebben kunnen zien! Bedankt daarvoor, Chitra!
Mense die die DVD's voor hun eige houde zijn idd preut van de week! Geef die dan aan mense die die online zette é of die die kopiëre voor de rest. Die films zen wel van belang aangezien der elke keer een vraag over wordt gesteld opt exaam!
Ik volg Koenie! djoefen zal ni echt helpen (aangezien dak blijkbaar geen enkele van die films gezien heb, en dus morgen fijn geneukt word...) maar tzal wel opluchten...mss ineens een td-ke rond bouwen ofzo... kwestie van een voorbeeldje te stellen?
Blijkbaar is Chitra het voornaamste principe van 'gegeven informatie delen' vergeten, namelijk de cd-rom in kwestie door te geven. Waardoor er nu nog altijd mensen zijn die die niet meer hebben kunnen zien! Bedankt daarvoor, Chitra!
Mense die die DVD's voor hun eige houde zijn idd preut van de week! Geef die dan aan mense die die online zette é of die die kopiëre voor de rest. Die films zen wel van belang aangezien der elke keer een vraag over wordt gesteld opt exaam!
Nen djoef op de muile ja!
om de een of andere reden bewijzen bepaalde mensen keer op keer hoe bevooroordeeld ze wel zijn en hoe geweldig derde bach wel is in het met elkaar communiceren
als je nog eens iemand valselijk wil beschuldigen, doe het dan op 't AASK forum ofzo he
lang leve de verdraagzaamheid!
en kom aub niet af met "jij moet je niet moeien, want je zit niet meer in onze klas"
om de een of andere reden bewijzen bepaalde mensen keer op keer hoe bevooroordeeld ze wel zijn en hoe geweldig derde bach wel is in het met elkaar communiceren
als je nog eens iemand valselijk wil beschuldigen, doe het dan op 't AASK forum ofzo he
lang leve de verdraagzaamheid!
en kom aub niet af met "jij moet je niet moeien, want je zit niet meer in onze klas"
seg waar is de verdraagzaamheid tov 3ba? 3ba is tof
en hedde gij meubele en hedde gij huisgrief dan kunde gij poepe me a lief dadadada - en tis al jare lang bekend da alles is voor de student - amai ik heb ongelooflijk veel goesting in ne cantus voor t moment (ok volledig of-topic maja wa ga der aan doen? indd niks)
Is dit (weeral) het "scheld Hannah en Chitra uit"-uurtje? Zijn we nu al zo laag gevallen dat we elkaar persoonlijk gaan aanvallen zonder te checken of alles eigenlijk wel klopt?
Los van het feit wie nu juist de DVD's had (en wanneer) is het misschien handig om na te denken waarom niemand heeft voorgesteld om een lokaal te reserveren op de UA, en de video's daar nog eens af te spelen voor heel de groep, of in kleinere groepjes desnoods. Nee, in de plaats daarvan werden ze 'at random' doorgegeven, en bleven ze overal steken met vertraging dankzij het schitterende zelfregulerende systeem genaamd 'Help Yourself'. Organisatie? Communicatie? Iemand? Ga dus vooral Hannah niet verwijten dat ze commentaar geeft over de manier van werken (die trouwens al flink aan de gang was toen zij nog in 1ste en 2de Ba zat met ons), en chitra beschuldigen en zwartmaken voor iets waar ze niks mee te maken heeft. Mensen persoonlijk aanvallen is natuurlijk gemakkelijk, maar nogal zwak...en het lost het probleem natuurlijk niet echt verder op.
Het reciprook altruisme is in de 3de Ba (en ook daarbuiten, we mogen zeker niet degenereren tot enge zwartwitdenkende mensen, oh nee...) zelfs zo ver gevorderd dat mensen die in de les zaten, en wisten dat er slides van gedrag waren, dat zelfs niet hebben gemeld aan de rest ofzo...Integratie en networking heet dat (Zie cursus gedrag, H9), en onder de huidige situatie gaat dat blijkbaar beter in een eusociale kolonie hymenoptera dan in een klas vol mensen met een hoogontwikkelde sociale perceptie.
__________________
Anatidaephobia: The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you...
idd, chitra heeft niks misdaan, ge hebt gelijk geert! ik wist ook niks van slides of van video's die werden doorgegeven... zo werkt onze klas nu eenmaal!
mr toch, ik blijf bij mijn standpunt! valselijk iemand beschuldige is ni goe, mr daar schijnheilig over doen ook ni
en voor de rest sluit ik mij aan bij dieter en stijn!