De proffen van celbiologie zijn door 'allerlei factoren' niet klaargekomen
met hun lessen. Guisez wist ons dus gisteren doodleuk te vertellen dat er nog wel enkele lessen zouden moeten bijkomen, hij was wel zo royaal te stellen dat we het tijdstip zelf mochten kiezen. Met lessen bedoelt hij: sessies van 1,5 tot een 3-tal uren. En dat in deze periode van acute tijdsnood waarin dringend het een en ander moet worden ingehaald (voor velen).
Nu ben ik niet direct van plan een kwade petitie te laten rondgaan met de eis dat ze hun lessen op hun buik mogen schrijven, maar ik vroeg me toch wel af of dit de normale gang van zaken is - Geys heeft na zijn wekenlange afwezigheid ook niet zitten inhaallessen geven, en de celbio-proffen zijn niet de enige bij wie door omstandigheden uren zijn weggevallen.
Moeten we deze 'inhaallessen' aldus met de leergierige glimlach appreciëren of mogen we komende dinsdagnamiddag (of wanneer het doorgaat) toch wel eventjes kwaad kijken?
__________________
Alas, my heart harbours two souls. And a third face I wear on the outside.
quote: Originally posted by: " De proffen van celbiologie zijn door 'allerlei factoren' niet klaargekomen "
hmmm, daar kun je niet kwaad om zijn. toon empathie en geef hen een schouderklopje .
Nee, serieus nu. je verhaal is zo oud als de straat. zo gaat het nu eenmaal. ik vrees dat je er niet veel aan zal kunnen doen, behalve goed opletten en het tempo volgen.
De Guisez is wel ne goeie in zo'n dingen. Maar langs de andere kant, 't is nog redelijk vroeg. Een leske meer of minder kan nu toch niet zoveel kwaad. Ge hebt ook niet veel om op staan als ge er tegenin zou willen gaan. Als ze echter afkomen met lessen in de examenperiode, tja dan moogt ge uw klep wel openzetten. Maar in het algemeen hebt voor zo'n zaken studentenvertegenwoordigers waarvan ik weet dat jullie jaar er heeft. Voor de rest, naar de guisez zijn lessen gaan is nu ook weer niet zo essentiëel tot het welslagen van dat vak. Chapeau voor diegenen die het alnger dan vijf minuten volhouden om niet zeeslag of vier op een rij te spelen.
Dieje kwiet flikt wel meer van dat soort dingen. Bij ons in het jaar heeft hij het voor elkaar gekregen dat we nog een flink aantal hoofdstukken moesten leren ZONDER dat we die in de les hadden behandeld.
Trouwens, trap niet in zijn 'geen details kennen' verhaal. Dieje kerel kan geen onderscheid maken tussen hoofdlijnen en werkelijke details. Hij vraagt alles, zelfs voetnoten!!
Wees ook voorbereid op onvoorbereide mondelinge vragen, waarbij hij zeer weinig geduld heeft om je op je verhaal te laten komen en te beginnen vertellen. Hij begint met voorzeggen en als je kunt aanvullen beweert hij achteraf dat hij alles voorgezegt heeft en dat het geen punten waart is... (zelf meegemaakt, daarna in discussie getreden - forget it, you'll loose!!).
Den Yves komt uit Gent, wat ie op elk moment zal aanhalen, maar heeft nog niet door dat hier in antwerpen het systeem anders is...
In tweede kan ervaarde ik hem nog écht als vriendelijk. Ik had dan ook een schitterend exaam afgeleverd (écht waar, en ge moet weten dat is een zeldzaamheid bij mij).
MAAR
Toen kwam 1e lic en kwamen de curcusperikelen zoals hierboven aangehaald. Ben toen nogal ambetant beginnen doen tegen hem. Ik heb het geweten tijdens het exaam. Had een goei exaam afgeleverd (I was prepared you know). Die kerel heeft mij nog een kei lange nieuwe vraag gegeven (zowat het volledige deel over virussen denk ik), anderhalf uur na de laatste was ook ik buiten. Had dan ook wel ALLES opgeschreven, moest hij mij buizen, dan kon ik dat gaan aanklagen. Maar ik heb het geweten. Uiteraard daarna is hij de vriendelijkheid zelve in de OC. Oppassen voor die kerel.
2e kanners, siddert ende beeft. Muhahahahahahaaaaa.
eigenlijk als een terugblik... kunnen we beschouwen dat die ****ing inhaallessen voor niets nuttig waren... heeft iemand daarover examenvragen gekregen?
ik niet! maar dat komt onder andere door mijn onfeilbare charmes en de smartlappen die ik tijdens het mondeling examen overdonderend live wist voort te brengen! Met dank aan Willy Claes aan de piano
__________________
D I S G U Z O U T 2 M Y B R O T H A S I N D A G U T T A Z :: A A S K 4 L I F E