die slides die em in de les heeft gegeven en die denk ik ook wel op BB zullen staan. T was iet da ge ni alles tot in detail moest kennen maar eerder algemene principes en de producten die eruit kunnen ontstaan
Hij wilt da ge aande hand van de besproken technieken en principes zelf oplossingen kunt vinden voor 'nieuwe' problemen. hoe zou jij een experiment doen? waar moet je daarbij opletten? waarom die techniek wel en een andere niet? Zoiets zou zeker op het examen komen. Deel jij ook iets uit?
__________________
D I S G U Z O U T 2 M Y B R O T H A S I N D A G U T T A Z :: A A S K 4 L I F E
versta iemand in hoofstuk 3 slide 21 da van die phred-scores waarom geeft da precies een 2D patroon? want als da één sequentie zou zijn dan zouden die nummers toch moeten opvolgen? of geeft da enkel de waarschijnlijkheid weer hoe kunt ge dan weten welke phred score overeen komt met A-T-C-G?
PHRED-scores geven geen base weer, alleen de kans dat de base die toegekend is door het programma juist is. Een score van 10 betekent dat de kans 1 op 10 is dat de base verkeerd is toegekend aan die plaats. 20 betekent 1 op 100, 30 betekent 1 op 1000, etc. Het geeft trouwens geen 2D-patroon, die cijferrij gaat gewoon voort op de volgende regel elke keer.
__________________
Anatidaephobia: The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you...
maar... wordt bij array ook gebruik gemaakt van dot-blot (met elke keer te verdunnen)?
en bij het spotten, daar bedoelen ze toch mee da ge uw cDNA eerst moet aanbrengen voorda ge uw uiteindelijk experiment kunt doen eh? + die technieken deronder zoals fotolithografie, fosforamietchemie zijn toch ook gewoon om uwe cDNA aan te brengen?